امروز چهارشنبه ، ۱۳۹۸/۰۲/۰۴

ابزارهای ویرایش متن

تایپ سریع

ربات

پروکسی تلگرام

ستاره میشلن و داستان جذاب شکل گیری آن          روند کاهشی تراز آب دریای خزر در دهه‌های آینده          تجلیل از ۳۶ برگزیده حوزه علوم انسانی در دهمین جشنواره فارابی          ظهور آرمانشهرهای سوسیالیستی؛ آغاز طرح آزمایشی درآمد پایه عمومی در هند          نگرانی از گرمای بی سابقه قطب شمال          بررسی مک بوک پرو 13 اینچی اپل مدل 2018          تماشا کنید: فریم؛ برنامه سینمایی جدید زومجی          تصاویر جدید گلکسی S10e سامسونگ فاش شد          پنج کتابی که بیل گیتس برای خواندن یا هدیه دادن، توصیه می‌کند          ادامه فشارها بر هواوی؛ کشورهای اروپایی نیز روابط تجاری را با هواوی قطع می‌کنند          بررسی ویدیویی macOS Mojave          کشف مواد مخدر شیشه از داخل شارژر موبایل         
بی‌ ام‌ و M5 با تیونینگ اشنیتزر؛ ۶۹۰ اسب بخار قدرت از پیشرانه V8

به‌دنبال منتشر شدن تصاویر تیزری از پروژه‌ی جدید شرکت AC Shnitzer، این تیونر مشهور آلمانی اعلام کرد که اواخر این هفته در نمایشگاه خودروی Essen Motor Show از بی‌ام‌و M5 تیونینگ‌شده رونمایی خواهد کرد.


اشنیتزر، تغییرات گسترده‌ای را در تمامی بخش‌های این خودرو اعم از پیشرانه، سیستم تعلیق، رینگ‌ها، سیستم اگزوز و در انتها ظاهر خودرو اعمال کرده است.مقاله‌های مرتبط:بی‌ ام‌ و سری 5 با تیونینگ AC Schnitzerاصلی‌ترین مشخصه‌ی محصول جدید AC اشنیتزر پیشرانه‌ی V8 تویین توربوی ارتقاءیافته است که قدرت آن به ۶۹۰ اسب بخار و گشتاور آن به ۸۵۰ نیوتون‌متر رسیده است.


با مقایسه‌ی این اعداد با مشخصات M5 استاندارد درمی‌یابید که  قدرت و گشتاور محصول اشنیتزر ۱۰۰ اسب بخار و ۱۰۰ نیوتون‌متر افزایش پیدا کرده است. AC اشنیتزر همچنین این قول را به بی‌ام‌و سواران داده است که به‌زودی یک بسته‌ی ارتقاء مشابه برای مدل M5 Competition نیز ارائه خواهد کرد.


در ادامه‌ی تغییرات اعمال‌شده روی بی‌ام‌و M5 می‌توان به دو نوع سیستم اگزوز جدید برای این خودرو اشاره کرد که مشتریان بسته به خواست خود می‌توانند هر یک از آن‌ها را انتخاب کنند. این اگزوزها به‌طور کامل شامل صداگیر، منبع و فلاپ‌های کنترلی هستند و در رنگ‌های کربن اسپرت، اسپرت بلک و اسپرت قابل سفارشند.


برای ارتقاء پایداری، تیونر، M5 را به فنرهای اسپرت ساخت KW مجهز کرده که از سری V4 هستند. این سیستم تعلیق هم قابلیت تنظیم سفتی و نرمی را دارد و هم می‌توان ارتفاع خودرو را تنظیم کرد.


به‌گفته‌ی اشنیتزر، استفاده از این سیستم تعلیق، دینامیک رانندگی و پایداری خودرو را در پیچ‌ها به‌طرز چشمگیری افزایش داده است. خریداران می‌توانند کیت فنرهای AC Schnitzer را هم سفارش دهند که با نصب آن روی خودرو، ارتفاع اکسل جلو ۲۰ تا ۲۵ میلی‌متر و ارتفاع اکسل عقب ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر کاهش پیدا می‌کند.


برای بی‌ام‌و M5 چند نوع رینگ اسپرت قابل سفارش است که از بین آن‌ها می‌توان به رینگ‌های دو رنگ ۲۱ اینچی AC3 سبک وزن اشاره کرد. اگر به ظاهر این رینگ دقت کنید، متوجه خواهید شد که همانند خودروهای مسابقه‌ای، یک پیچ بزرگ در وسط دارد اما این فقط یک حقه‌ی دیداری است و جای پیچ چرخ‌های M5 تغییری نکرده‌اند؛ تنها کاری که اشنیتزر انجام داده، این بوده که پیچ‌ها را پنهان کرده است.


پیچ وسطی در رنگ‌های خاکستری و طلایی قابل انتخاب است. در انتها روی این رینگ‌ها لاستیک‌های دارای چسبندگی بالا قرار گرفته‌اند که ابعاد آن‌ها در جلو 275/30 R21 و 285/30 R21 در عقب هستند.


تغییرات ظاهری که AC اشنیتزر روی M5 جدید اعمال کرده، شامل یک کیت آیرودینامیکی کامل است. این کیت که کلا از جنس فیبر کربن ساخته شده، شامل اسپویلر جلو، رکاب جانبی، اسپویلر سقفی عقب و دیفیوزر کربنی عقب هستند.


خریداران به صورت آپشن می‌توانند نسخه‌های دیگری از باله‌ی عقب فیبر کربنی را نیز انتخاب کنند.داخل کابین M5، تغییرات کم‌تر هستند و تنها می‌توان به پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان، پدال‌ها و استراحتگاه پای ساخته‌شده از آلومینیوم اشاره کرد.


جوی‌استیک کنترل سیستم iDrive نیز دارای روکشی از جنس آلومینیوم است.بیشتر بخوانید: مک لارن 720S با تیونینگ نویتک رونمایی شد پورشه پانامرا هیبرید با تیونینگ تک آرت معرفی شد کلید دیجیتال بی ام و چگونه کار می‌کند؟ بی ام و M2 با تیونینگ منهارت و ۵۴۲ اسب بخار قدرت رونمایی شد بهترین کراس اورهای آفرود ۲۰۱۹ در بازار جهانی.