امروز شنبه ، ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
نگاهی به تغییرات کی روش در 5 بازی گذشته/سردرگمی ژاپنی ها از ترکیب ایران          بستری شدن پیرغلامی که دهه ۶۰ در حضور امام خمینی (ره) نوحه‌ خواند+ فیلم          بازدید معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از خبرگزاری فارس          کانن سهم عمده‌ بازار بدون آینه‌ها را در ژاپن تصاحب کرد          سرباز-معلم ایرانی و حامیان جهانی‌اش          واردات هفتگی ۵۰ هزار راس دام زنده برای تنظیم بازار گوشت          روحانی چرا هنجارشکنی می کند؟          خودکفایی۸۵درصدی در تامین پروتئین کشور/خاویار گیاهی در شمال کشت می‌شود          روش خرج کردن ۳۳ میلیارد دلار ارز نفتی در سال ۹۸ + جدول          کمبود گوشت، جو روانی دشمن ساخته است/ قاچاق دام پدیده نگران کننده نیست          ترفند ایران برای بازطراحی قلب راکتور اراک +فیلم          تشکیل 112 هزار پرونده قاچاق کالا و ارز در 9 ماهه سال جاری/110 تابلو برند پوشاک قاچاق پایین کشیده شد         
گران‌ ترین خودروهای تاریخ پورشه

در تاریخ شرکت خودروسازی آلمانی پورشه، رکوردهای جالبی ثبت شده است.


از افتخارات قابل‌توجه در مسابقات اتومبیل‌رانی تا نمونه‌های منحصربه‌فرد، خودروساز اسپرت اشتوتگارت را در جایگاه خاصی قرار داده‌اند؛ اما در بخش قیمت خودروها، پورشه چگونه ظاهر می‌شود؟تیم تبلیغاتی پورشه در جدیدترین قسمت از سری برنامه‌‌ی اینترنتی «۵ ویژگی برجسته‌ی محصولات پورشه»، گران‌ترین محصولات تاریخ این برند را معرفی کرده است. البته باید توجه کنیم که ۵ خودروی گران تاریخ پورشه، براساس قیمت آن‌ها در حراجی‌های رسمی فهرست شده‌اند و قیمت استاندارد هنگام عرضه، ملاک نیست.


اگر از طرفداران خودروهای اسپرت باشید، قطعاً با قیمت برخی مدل‌های پورشه آشنایی دارید؛ در حقیقت برای دراختیار گرفتن نمونه‌های خاص این برند، باید به‌اندازه‌ی خرید یک خانه هزینه کرد. مدل‌های متفاوت 911 پورشه هواخنک، امروز با قیمت‌های مختلف تا ۵۰ هزار یا حتی ۱۰۰ هزار دلار خرید و فروش می‌شوند.


اما یک مدل قدیمی 911 هواخنک دربرابر ۵ مدلی که معرفی می‌کنیم، قیمت بسیار پایینی خواهند داشت.۵- پورشه 917/30 اسپایدرقیمت: ۳ میلیون دلارمقاله‌های مرتبط:سبک‌وزن‌ترین خودروهای تاریخ پورشه نگاه نزدیک به ۵ ویژگی پورشه 918 اسپایدر فهرست گران‌ترین پورشه‌های تاریخ را با مدل مسابقه‌ای ۹۱۷/۳۰ اسپایدر شروع می‌کنیم.


در خانواده‌ی ۹۱۷ پورشه، چند مدل ارزشمند با تولید کمتر از ۴۰ دستگاه قرار دارند. ۹۱۷/۳۰ برای رقابت در سری Can-Am، به پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر تخت هواخنک با قدرت ۱۲۰۰ اسب‌بخار مجهز شد؛ این مدل به ازای هر سیلندر، ۱۰۰ اسب‌بخار قدرت در اختیار دارد.


۹۱۷/۳۰ نماینده‌ی دوران راننده‌های نترس و خودروهای دیوانه‌وار است؛ با نهایت سرعت ۳۶۵ کیلومتر بر ساعت، در این مدل خبری از کامپیوتر و سیستم‌های کمک‌راننده الکترونیکی نیست. این مدل که به دو مخزن سوخت هر کدام با ظرفیت ۲۰۰ لیتر (مجموع ۴۰۰ لیتر) مجهز است، در زمانی کمتر از ۲.


۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید. به‌عنوان یکی از ارزشمندترین محصولات تاریخ پورشه، ۹۱۷/۳۰ اخیراً با قیمت ۳ میلیون دلار حراج شد.


۴- پورشه 550A Spyder قیمت: ۵ میلیون و ۱۷۰ هزار دلاردر جایگاه چهارم این فهرست، اولین خودروی تولیدی پورشه قرار دارد که باهدف شرکت در مسابقات اتومبیل‌رانی طراحی شد. مدل ۱۹۵۶ پورشه 550A اسپایدر، به‌دلیل عملکرد خارق‌العاده با پیشرانه‌ی ۴ سیلندر تخت ۱.


۵ لیتر و قدرت ۱۳۵ اسب‌بخار دربرابر قدرتمندترین خودروهای آن دوران (تا ۳ برابر قدرت بیشتر از پورشه 550A Spyder)، به لقب «قاتل غول پیکر» شهرت دارد. این مدل کلاسیک که این روزها با قیمت بالای ۵ میلیون دلار معامله می‌شود، باعث مرگ جیمز دین، هنرپیشه‌ی معروف دهه‌ی ۱۹۵۰ هالیوود شد.


۳- پورشه  911GT1 Straßenversionقیمت: ۵ میلیون و ۶۶۵ هزار دلاریادگار دهه‌ی ۱۹۹۰ و یکی از جذاب‌ترین دوران صنعت خودروسازی، نسخه‌ی جاده‌ای از مدل مسابقه‌ای پورشه 911 GT1 است. برای شرکت در مسابقات GT1 فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی (FIA)، شرکت‌کنندگان باید تعداد مشخصی از خودروها را در قالب مدل استاندارد جاده‌ای تولید می‌کردند.


۲۰ دستگاه از مدل 911 GT1 جاده‌ای با کد اشتراسن‌ورزیون (Straßenversion در زبان آلمانی به‌معنی نسخه‌ای خیابانی) و چراغ‌های جلوی پورشه 911 مدل ۱۹۹۷ تولید شد. 911 GT1 Straßenversion از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تخت توئین توربوشارژ رادیاتوری پورشه 996 تا ۶۰۰ اسب‌بخار قدرت می‌گرفت.


این مدل، بدون شک یکی از زیباترین و خواستنی‌ترین خودروهای جاده‌ای است که به‌لطف قوانین مسابقات اتومبیل‌رانی متولد شده است. به‌تازگی مدل ۱۹۹۸ این محصول ماندگار پورشه، بیش از ۵.


۵ میلیون دلار فروخته شد.۲- پورشه 956قیمت: ۱۰ میلیون و ۱۲۰ هزار دلارجایگزین پورشه ۹۳۶، در سال ۱۹۸۳ با تمرکز ویژه بر آیرودینامیک مسابقه داد.


۹۵۶ با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تخت ۲.۶۵ لیتری و قدرت بیش از ۶۳۰ اسب‌بخار، یکی از جواهرهای کلاس C مسابقات قهرمانی سوپراستار FIA بود.


جالب است بدانید که نمونه‌های اولیه از جعبه‌دنده‌ی دو کلاچه‌ی PDK پورشه، ابتدا روی این مدل آزمایش و بررسی شدند و سپس در سال ۲۰۰۹ با مدل ۹۹۷ کاررا، این سیستم نوین به تولید انبوه رسید.۱- پورشه 917Kقیمت: ۱۴ میلیون و ۸۰ دلارعنوان گران‌ترین خودروی تاریخ پورشه را باید در اختیار مدل افسانه‌ای 917K، ستاره‌ی مسابقات لمانز قرار داد.


سری ۹۱۷ پورشه مدل‌های مختلفی را شامل می‌شود؛ K کوتاه‌شده‌ی واژه‌ی kurzheck به‌معنی «بخش عقب کوتاه‌تر» در زبان آلمانی است. مدل‌های مختلف سری ۹۱۷ با طرح‌های متفاوت روی بدنه هم شناخته می‌شوند؛ 917K با پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر، قدرت ۶۳۰ اسب‌بخار و طرح شرکت گلف (Gulf) شهرت غیرقابل انکاری دارد.


پورشه 917K به‌لطف پیشرانه‌ی قدرتمند هواخنک ۴.۵ لیتری ساخت هانس مزگر و بدنه‌ی آیرودینایک، بیش از ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گرفت.


مقامات پورشه پس از پایان فصل ۱۹۷۱، به درک بل راننده‌ی بریتانیایی و برنده‌ی پنج مرتبه مسابقات لمانز، پیشنهاد خرید یک دستگاه ۹۱۷ با قیمت ۵ هزار پوند را دادند. در آن دوران، یک منزل مسکونی قیمتی حدود ۷ هزار پوند داشت.


بیش از ۴۵ سال از آن روز می‌گذرد و حالا پورشه 917K بیش از ۱۴ میلیون دلار ارزش دارد.بیشتر بخوانید: قیمت و مشخصات لکسوس RC مدل ۲۰۱۹ اعلام شد استون مارتین DB6 کلاسیک با پیشرانه تمام برقی، رونمایی شد فورد موستانگ شلبی GT500 مدل ۲۰۲۰ در نمایشگاه دیترویت رونمایی می‌شود پورشه پانامرا هیبرید با تیونینگ تک آرت معرفی شد نمونه سفارشی فراری SP3JC رونمایی شد.