جدول مقالات آزادابزار تفکیک و ترجمه متون علمیمقالات اینترنت اشیاء
تماس با ما
 
بدان
 
امروز دوشنبه ، ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
 

پخش آفلاین از نظیر به نظیر با ناشناس بودن: | Offline Peer-to-Peer Broadcast with Anonymity:

پخش آفلاین از نظیر به نظیر با ناشناس بودن:

چکیده:

پخش محتوا یک روش م ofثر در ارائه مطالب به تعداد زیادی از کاربران است.

اکنون چندین محصول برای پشتیبانی از پخش زنده در شبکه های مبتنی بر IP در دسترس است.

با این وجود ، پخش زنده در شبکه همتا به همتا (P2P) شامل بار ارتباطی متمرکز زیادی است و باعث تأخیر در شبکه می شود که در نتیجه کاربران لزوماً به طور همزمان انتقال زنده را مشاهده نمی کنند.

در این مقاله ما یک نوع جایگزین از طرح پخش P2P ، پخش آفلاین را در نظر می گیریم که یک سرویس پخش غیرمتمرکز را با ناشناس ارائه می دهد.

این طرح یک جایگزین عملی برای تکنیک های موجود برای پخش محتوا است که می تواند از قبل ایجاد شود.

ما تجزیه و تحلیل امنیتی طرح را از جنبه های زیر ارائه می دهیم: امنیت طرح رمزنگاری انتشار به موقع ، قابلیت انتشار به موقع ، دزدی ادبی ، محرمانه سازی ، انکار سرویس و محافظت از محتوا.

1. مقدمه:

1-1 زمینه:

خدمات پخش محتوا برای توزیع همزمان اطلاعات به تعداد زیادی از کاربران استفاده می شود.

یک سرویس پخش معمول به یک سرور پخش با منابع محاسباتی عظیم احتیاج دارد و بار سنگینی بر دوش شبکه می گذارد که باعث می شود یک سرویس پخش هزینه بر باشد.

ما شاهد افزایش اهمیت کاربران شخصی به عنوان ارائه دهندگان محتوای چندرسانه ای هستیم.

به عنوان مثال ، رسانه تولید شده توسط مصرف کننده (CGM) اصطلاحی است که به طور فزاینده ای برای توصیف محتوای چندرسانه ای استفاده می شود که توسط مصرف کنندگان ایجاد می شود و از طریق اینترنت در رابطه با تجربه خود از محصولات یا خدمات ارائه می شود.

ما همچنین شاهد ظهور YouTube [14] به عنوان یک سرویس موفقیت آمیز توزیع محتوا برای افرادی مانند CGM هستیم.

قابل ذکر است ، YouTube توزیع محتوای ناشناس را فراهم می کند ، که ممکن است یکی از دلایل محبوبیت آن باشد زیرا هویت های مجازی به طور گسترده در جوامع اینترنتی استفاده می شود.

با این حال ، برنامه هایی مانند YouTube معمولاً رویکرد متمرکز برای توزیع محتوا را اتخاذ می کنند ، که متناسب با همه محیط های برنامه نیست.

اهمیت روزافزون CGM این س interestingال جالب را ایجاد می کند که آیا امکان دارد کاربران شخصی از انتشار آزاد محتوای چندرسانه ای ، کاری که قبلاً می توانند انجام دهند ، به ارائه خدمات پخش خود ، که اصطلاحاً آن را پخش شخصی می دانیم ، پیشرفت کنند.

از طریق تجربه برنامه های موجود مانند YouTube ، قابلیت پشتیبانی از پخش ناشناس ویژگی مطلوب هر برنامه پخش شخصی به نظر می رسد.

1-2 پخش همکار به همتا:

شبکه های نظیر به نظیر (P2P) بسترهای غیرمتمرکز کارآمد را برای توزیع محتوای چندرسانه ای فراهم می کنند.

چندین معماری شبکه برای فناوری P2P پیشنهاد شده است ، به عنوان مثال Content-Addressable Network (CAN) [12] و Chord [13].

همچنین نشان داده شده است که یک شبکه P2P می تواند هزینه کلی ارائه دهندگان محتوا را در مقایسه با طرح توزیع محتوا بر اساس یک سرور متمرکز کاهش دهد [6].

تعدادی از محصولات برای پشتیبانی از خدمات پخش زنده در شبکه های P2P اکنون در دسترس هستند.

یک مثال PeerCast [11] است ، که گره های کاربر را در یک ساختار سلسله مراتبی مرتب می کند تا بتواند بازگرداندن کارآمد محتوای پخش شده را انجام دهد.

چندین طرح پخش زنده P2P دیگر نیز از چنین رویکردی استفاده می کنند [8،9].

این طرح ها با موفقیت از تمرکززدایی برای کاهش بار سنگین تأمین سرویس پخش استفاده می کنند.

با این حال ، این برنامه های پخش زنده از دو مشکل رنج می برند.

اولاً ، در زمان پخش مستقیم شبکه هنگامی که محتوای زنده در سراسر جامعه گره ها پخش می شود ، بار ارتباطی متمرکز را تجربه می کند.

در صورت پخش همزمان دو یا چند گره ، شبکه بیشتر تحت فشار قرار می گیرد.

ثانیاً ، اگرچه هدف این طرحها کارآمد بودن است ، اما تاخیر در تحویل محتوای پخش شده وجود دارد ، بعضی از گرهها آن را قبل از سایرین دریافت می کنند.

پخش آفلاین 1-3:

در این مقاله ، ما یک روش جایگزین برای ارائه خدمات پخش در یک شبکه P2P پیشنهاد می کنیم.

ما از آنجا که محتوا قبل از زمان شروع توزیع می شود ، از آن به عنوان پخش آفلاین یاد می کنیم ، اما کاربران نمی توانند محتوا را تا زمان مشخص شده مشاهده کنند.

در حالی که از پخش آفلاین نمی توان برای پخش مستقیم استفاده کرد ، این ویژگی های زیر را دارد:

1- گره ها همه قابلیت دسترسی همزمان به محتوا را دارند.

2- در زمان پخش تعیین شده هیچ ازدحام ارتباطی وجود ندارد.

3- پخش کنندگان می توانند به صورت ناشناس محتوا ایجاد کنند.

طرح پخش آفلاین ما به ارتباط مستقیم بین سرور پخش و کاربران نیاز ندارد.

با توزیع مجدد محتوا ، سنگین ترین بار این طرح به طور زمانی و مکانی بین کاربران توزیع می شود.

یک روش برای اجرای یک برنامه پخش آفلاین ، توزیع محتوای رمزگذاری شده از قبل و سپس در دسترس قرار دادن کلید رمزگشایی در زمان شروع پخش است.

با این وجود ، اگر پخش کننده این رمزگشایی را در زمان شروع به جلو هدایت کند ، تأخیرهای مشابه شبکه برای برنامه های پخش مستقیم تجربه می شود.

متناوباً ، اگر کلید رمزگشایی توسط یک سرور کلید مرکزی آزاد شود ، باید به مسئله پیچیده مدیریت کلیدهای اختصاصی محتوا در انتهای سرور پرداخته شود.

ما پیشنهاد می کنیم از یک طرح رمزگذاری با زمان انتشار استفاده کنید ، که فقط به پخش دوره ای اطلاعات زمان نیاز دارد.

به این ترتیب ، برنامه پخش آفلاین به هیچ تعاملی بین پخش کننده و کاربران در زمان مشاهده نیاز ندارد.

با توجه به ناشناس بودن ، پخش کننده ها می توانند انتخاب کنند که آیا هویت خود را به محتوا پیوند دهند یا نه.