امروز چهارشنبه ، ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
بدان
FAENZYXWVUTSRQPONMLKJIHGFEDCBA

مدیریت دسترسی (AM)

مدیریت دسترسی (AM) به چه معناست؟ مدیریت دسترسی (AM) فرآیند شناسایی، ردیابی، کنترل و مدیریت دسترسی کاربران مجاز یا مشخص شده به یک سیستم، برنامه یا هر نمونه فناوری اطلاعات است. این یک مفهوم گسترده است که شامل تمام سیاست ها، فرآیندها، روش ها و ابزارها برای حفظ امتیازات دسترسی در یک محیط فناوری اطلاعات است.Bedan توضیح می دهد مدیریت دسترسی (AM) مدیریت دسترسی در درجه اول یک فرآیند امنیت اطلاعات، فناوری اطلاعات و حاکمیت داده است که در اعطای دسترسی به کاربران معتبر و ممنوعیت کاربران نامعتبر استفاده می شود. به طور معمول، AM همراه با مدیریت دسترسی هویت (IAM) استفاده می شود. مدیریت هویت کاربران، نقش‌ها، گروه‌ها و سیاست‌های مختلف را ایجاد، تدارک و کنترل می‌کند، در حالی که AM تضمین می‌کند که این نقش‌ها و سیاست‌ها دنبال می‌شوند. یک برنامه/سیستم مبتنی بر AM نقش‌های مختلف کاربر و نمایه‌های آن‌ها را ذخیره می‌کند و درخواست‌های دسترسی کاربر را بر اساس داده‌ها/پروفایل/نقش‌ها پردازش می‌کند.

Access Management (AM)

What Does Access Management (AM) Mean? Access management (AM) is the process of identifying, tracking, controlling and managing authorized or specified users' access to a system, application or any IT instance. It is a broad concept that encompasses all policies, processes, methodologies and tools to maintain access privileges within an IT environment. Techopedia Explains Access Management (AM) Access management is primarily an information security, IT and data governance process used in granting access to valid users and prohibiting invalid users. Typically, AM is used in conjunction with identity access management (IAM). Identity management creates, provisions and controls different users, roles, groups and polices, whereas AM ensures that these roles and policies are followed. An AM-based application/system stores the different user roles and their profiles, and process user access requests based on the data/profile/roles.